1. válasz: Az aerodinamika már akkor is szerepet játszik, ha egy darab követ jól dobunk el. A papírrepülõ repülését egyszerûen Newton második törvényével írhatjuk le: a rá ható erõ megegyezik az impulzusváltozással.
Ha a repülõ orra a vízszintestõl kis szögben dõl fölfelé a repüléskor, a szárnyak aljába ütközõ levegõ lefelé térül el, és a repülõre a megfelelõ felfelé irányuló erõ hat.
A papírrepülõ esetében értelmetlen a hosszú szárny, mert a repülõ középvonalától távol nem tud ellenállni az emelkedéskor keletkezõ hajlítóerõnek. A hosszú szárny csak a tömeget és a közegellenállást növeli.
A repüléshez az is szükséges, hogy a repülõ szöget zárjon be a repülés irányával. A szokásos papírrepülõk tömegének jeletõs része hátul van. Ezért a repülõ feneke lesüllyed, az orra felmelkedik, így teljesül a feltétel.
David Mann, London
2. válasz: Egy papírlapot nem dobhatunk olyan messzire, mint egy követ, mert a légellenállás és turbulencia visszahúzza. A légellenállás, amelyet a levegõ viszkozitása okoz, arányos a tárgy elölnézetének területével. A turbulencia a repülõ tárgy körül keletkezõ csavarodó légáramok és örvények közetkezménye. Arányos a felülettel, az áramvonalas alak csökkenti.
Az ideális forma hosszú és vékony, az orr és a fenék felé nyílszerûen elkeskenyedik; az adott tömeghez képest kicsi a felület. Ha ilyen alakúra hajtogatjuk a papírt, növelhetjük a repülési távolságot.
Ha a papírt úgy hajtogatjuk, hogy lapos, vízszintes alsó felületet kapjunk, a felhajtóerõ "megtámasztja" a repülõt, amikor süllyed, és ez is növeli a repülési távot. A repülõ orrának egy kicsit felfelé kell állnia.
A hagyományos repülõgépek esetében a test közepéhez közeli, keskeny szárnyakat egyensúlyban tartják a farok közlében elhelyezett, kis, vízszintes szárnyak. Papírból nem tudunk ilyen szerkezetet hajtogatni. A szárnyak meghajlanak, különösen az indításkor, és elveszítik elõnyös aerodinamikai tulajdonságaikat.
A hagyományos papírrepülõ áramvonalas, merev, egyetlen delta alakú szárnya van, ami elõsegíti a siklást. A nagy szárny azonban növeli az ellenállást és csökkenti a merevséget.
A kisebb, merevebb, két vagy több réteg papírból hajtogatott felületek jobban megtartják az alakjukat a gyors indítás alatt.
Javíthatjuk a konstrukciót, ha a delta alakú szárnyat elõre toljuk, és hosszú, lapos testet hajtogatunk, amely a farka felé V alakú: így csökkenthetjük az oldalirányú mozgást.
Az orr alatti, hajtogatott lapocskával foghatjuk kézbe a repülõt indításkor.
Mark Wareing, Braintree, Essex
A Mark Wareing-féle papírrepülõ rendkívül bosszantott mindenkit, aki a New Scientist irodájában dolgozni akart, de kb. 25 százalékkal hosszabb távot tett meg, mint a hagyományos papírrepülõ, amelynek nincs elõretolva a szárnya.