17.00 Csorvási Róbert "Aktivitás csillagokon és iskolában" címmel szakdolgozatáról számolt be.
Előadást tartott a Nap aktivitásáról, a foltos csillagok vizsgálatáról, és arról, hogyan lehet bevinni ezeket az eredményeket az iskolába. Beszélt a projektmódszerről és a brain stromingról. Ez utóbbi során: témához kapcsolódó kifejezések összegyűjtését adta feladatul, és a diákoknak témakörök szerint kellett ezeket csoportosítani, majd egy kiválasztott témakörről leírni, mit tudnak. Manuális készségeket igénylő feladatokkal (rajz, hajtogatás) is sikerült felkelteni az érdeklődést szakképzős osztályokban.
Róbert szakdolgozata letölthető a Szegedi Egyetem honlapjáról.
17.50 Theisz György beszámolót tartott a 51. Középiskolai Fizikatanári Ankétról
A Társulat jobban figyel a tanárok véleményére. A Társulat titkára nyitotta meg az ankétot.
A májusi Fizikai Szemlében idén végre igazán informatív beszámoló van a rendezvényről.
Pedagógiai Intézet és Pedinfo megszűnt, de - úgy tűnik - a szaktanácsadók maradnak. Theisz Gyurit ezzel kapcsolatos konzultációs fórumra hívták meg.
Ujvári Sándor: Természettudományi érettségi: korábbi megállapodás szerint szaktárgyanként oktatják középiskolában, de lehet általános természettudományi érettségit tenni.
Lefújták az eredetit tervet, lesz ilyen külön tárgy. Nem a parlament dönt ebben a kérdésben, mint korábban hitték. Átalakul a fizikaoktatás: modern technológia is lesz benne: GPS DVD
Ujvári Sándor bejelentése komolyabb vitát indított el.
Horváth Árpád beszámolt a tavasszal lezajlott diákműhelyről. Bővebb infromáció a http://roik.bmf.hu/diakmuhely oldalon.