37. nap, a Stok Kangri Expedíció második napja. Elértük az Advanced Base Camp-et. Nem ment minden nehézség nélkül, mert térképünk nem volt és így csak Meinrad elmondására - ő már járt fönt egyszer - miszerint, ha nem tudjuk merre menjünk, menjünk balra, valamit néhány szembe jövőre támaszkodhattunk. Végül egy kritikus völgyben jobbra mentünk bal helyett, így minden előttünk lévő csoportot lehagyva a First Base Camp helyett a kb. 300 m-el magasabban lévő Advanced-be jutottunk (5150 m), oda sem minden keresgélés nélkül.

A másk probléma - habár rövid idejű volt csak - a helyi Indian Mountaineering Foundation embere volt, aki kérte a csúcsengedélyünket. Az előző napon ugyebár kaptunk valami papirost, így azt megmutattuk, de nemi nem az kellett, hanem a csak Delhiben beszerezhető, 2500 dolláros lett volna jó! Végül, miután kérdéseire válaszolva elmondtuk, hogy magyar diákok vagyunk, elengedett. Annak ellenére, hogy az általa kísért csoport több tagja is kimondottan hülyén viselkedett.

A sátorhely gyönyörű, egyik oldalon a Stok Kangri meredezik, a másikon óriási gleccser jégfala zárja el az utat, egy jó darabon viszont messzire látni az Indiai Himalája hegyeit-völgyeit. Sajnos az idő nem a lehető legjobb, köd van, néha fúj a szél, sőt havazik is. Elég hideg van.

Mindannyian viszonylag jól vagyunk, Aurél hasával van valami kisebb zűr, úgyhogy reggelire nem evett a mogyoróvajból, estére pedig Barszcz Czerwony levest kért csupán.

Az Advanced Base Camp. A Sátorverést (bal kép) követő vacsorát jéggel és jeges vízzel történő lábossikálással ünnepeltem meg (jobb kép).

Megjegyzendő továbbá, hogy tönkrement az öngyújtóm és eldugult a benzinfőző. Megcsináltam. Eleredt a hó. Ezellen keveset tudtunk tenni. Elkezdett befagyni a patak, amiből a vizet szereztük és elromlott a második öngyújtónk is, az én remek Green Lites gyufáim sem gyulladnak meg. A helyzet válságos, de legyőztük a nehézségeket és megfőztük a remek leveseket és thukpákat.

Sajnos Aurél állapota rosszabb lett. Nagyon fázott, még hálózsákba, polárban is és étvágya sem volt. Feloldottunk neki jópár kanál Glucose-D-t meleg vízben, az segített egy kicsit.