Május 25., szombat - 14. nap

A Ganden - Samye túra ötödik, befejező napja

Reggel felkeltünk (jé!), összecsomagoltunk (hmmm) és elindultunk Samye felé (óóóó!). Jött egy traktor, úgyhogy a gyaloglásnak zötykölődés lett a vége, sőt a legvégén a traktoros fazon jól meg is vágott minket :-(.

Samyéban aztán első utunk az étterembe vezetett, mivel még nem reggeliztünk. Megettük a thukpát és gyorsan beszaladtunk a gompába, de sajnos nem volt elég időnk, mert ment a busz. Aztán végül nem ment, mert ugyan állítás szerint kettőkor kellett volna indulnia, háromkor még türelmesen várakoztunk. Aztán egy másik busszal elmentünk inkább a Brahmaputrához, átkompoztunk rajta és a túlpartján fogott busszal jutottunk el Lhasába. Megfigyelhettük, hogy azt a motort, Kína népének csodás termékét amit eddig traktormotorként és generátorként ismertünk univerzálisan a hajókhoz is lehet, mindennemű változtatás nélkül használni.

Samye, a legelső tibeti budhista kolostor, falán 1008 kis sztupával

Persze a mód, ahogy a busz "bevitt" Lhasába is jellegzetes, helyi módon történt: Lhasa előtt egy 60 km-el a busz megállt és a sofőr átpasszolta az utasokat két kisteherautóra. Még a vezető és az anyósülés között is ült egy utas természetesen, a platóról nem is beszélve. Aztán ez a sofőr (mármint a kisteherautóé) megpróbált kitenni minket Lhasa valamelyik külső részén. Mivel azonban nem hagytuk magunkat továbbpasszolt egy taxisnak, aki végül behozott a végállomásig, a Barkhorra. Mi persze csak az első fickónak fizettünk, a pénz és utasáramoltatást ők már megoldották maguk között.

A Brahmaputran egy komppal keltünk át, a komp szó szerint értendő

Estére visszajutottunk kedvenc Pata Hotelünkbe és jót zuhanyoztunk az esti thukpa elfogyasztása után.

elozo nap kovetkezo nap terkep