Május 23., csütörtök - 12. nap

A Ganden - Samye túra 3. napja

Kolléga úr a reggelt borotválkozással kezdte. A lábos, a bögre és Aurél segítettek neki ebben; végül egész jól sikerült az akció.

A mai nap is igen fárasztóra sikeredett a tegnapihoz hasonlóan, de ma a nagy magasságban eltöltött nap számított inkább, mint a sok mászás, mert tegnap a hágóból nem nagyon ereszkedtünk vissza és ma csak az 5100 méteres Chitu la hágón keltünk át. Az idő kellemes volt, bár nem volt egyértelmű, nem kapunk-e ma is tegnaphoz hasonlóan havat a nyakunkba.

Az 5100 méter magas Chitu-la és az alatta elterülő tófüzér

Mára a táj alaposan megváltozott, szálláshelyünk környékén a kövek mellett megjelentek a bokrok, sőt itt-ott egy-két fa is, amiktől odafönt már teljesen elszoktam. Így a ma esti táborozás nagyon kellemesre sikerült, kellemes, szélcsendes táborhelyen sokáig főzögettük a mai három féle tésztát és szidtuk a Knorr mérnökeinek hozzá nem értését.

A hágóból lefelé jövet folyamatosan változik a völgy képe: egyre több növény képes életben maradni

elozo nap kovetkezo nap terkep